torsdag 6 oktober 2011

Två veckor med Grabovois övningar

Jag började den 16 september med övning nummer 16 och har nu kommit till den 6 oktober och övning nummer 6. Varje dag har sitt generella tema ledsagat av fokus på dagens respektive sju och niosiffriga talserie. Den sjusiffriga visualiserad på kub och den niosiffriga på insidan av en sfär (cirkel).
I början var det lite ansträngande att stabilisera och se siffrorna med det inre seendet, visualiseringen.
Samtidigt hände det en hel del i hjärnans olika områden. Det pirrade och rörde på sig och kändes som installation av ny mjukvara.... Småningom har fokus och visualisering gått lättare och lättare.
Kombinationen av fokus på talserier och meditationsteman har haft påtaglig verkan. Känner mig mera närvarande och har mera energi i vardagen. Det käns som ett pågående uppvaknande och mitt övriga andliga och vanliga liv profiterar tveklöst. Det är dock inte bara ljuvligt utan framför allt mera kraftfullt och som vissa nätter driver en intensiv drömverksamhet. Mina egna behov blir lättare att definiera liksom min väg eller livsinriktning överhuvudtaget. Är inte främmande för att även stora förändringar kan vara på väg.
Om det inte vore för den rigorösa dokumenteringen av bekräftade effekter med denna praxis så skulle jag aldrig ha trott på det här talserie konceptet som ett inneboende gränssnitt mellan medvetandets olika nivåer.
Kalla det för ande kropp och själ eller medvetande, över och undermedvetande. Faktum kvarstår att efter fokuseringen på talserierna sker meditationerna mera flytande och leder snabbare till djupare och fredligare tillstånd, kontakter med mig själv och människovarandet. Med den inre mobilen och de här numren går det att ringa upp själva evigheten och tvärt om. Det skall bli spännande att vara med om vad som händer när allt flera blir uppkopplade och närvarande och nåbara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar